lekce

ZUMBA
Je taneční fitness hodina, díky které
si může v latinskoamerických rytmech zatančit i úplný začátečník.
Se zumbou je to jako se vším, žádný učený z nebe nespadl, tudíž i tady je nutná dávka
trpělivosti. Na první hodině se seznamujete s pohyby v sestavičkách a při třetí hodině už vše
zvládáte s nadhledem. Důležité při zumbě je uvolnit se a nechat se unášet rytmem:-).


BOSU
Cvičení s BOSU balanční podložkou přispívá k rozvoji koordinace pohybu a k aktivizaci a
posílení stabilizačních svalových partií uložených v hlubších vrstvách, které se jinak velmi
obtížně procvičují. Cvičení napomáhá k odstranění stresu, svalového napětí a nerovnováhy.
Metoda balančního cvičení pomáhá při odstraňování bolestí zad a kloubů a pomáhá
zpevňovat postavu.
Lekce je kombinací dynamického zahřátí v úvodu lekce, posilovacích cviků celého těla a
závěrečné protažení, uvolnění a relaxace.


HATHA JÓGA
Hatha jóga je ideální cvičení pro každého, kdo chce protáhnout své tělo, uklidnit svou mysl a
odpočinout si od každodenního stresu. Hlavní náplní lekcí je výuka jednotlivých pozic (ásan),
práce s dechem (pránájáma) a relaxace. Spojení těchto tří elementů tvoří harmonické
cvičení, díky kterému zapomenete na okolní svět a soustředíte se pouze sami na sebe.
Nevyhovují-li vám lekce současných moderních cvičení, vsaďte na tisíciletou tradici, kterou
jóga má. Hatha jóga je variabilní a lekce lze upravovat podle aktuálních potřeb a zdravotního
stavu účastníků. Je také skvělým doplňkem aerobních cvičení.
Cvičením hatha jógy lze dosáhnout zlepšení kvality života v mnoha ohledech – budete se
cítit odpočinutější, pružnější a budete lépe zvládat stres.


BODY 4 BALANCE
Je kompenzační (body&mind) lekce, tvořená spojením posilovacích, protahovacích a
uvolňovacích cvičení.
Lekce se skládá ze 3 částí: warm up, stretch, floor work (zahřátí, protažení, práce na
podlaze).
Cílem lekce je, mimo jiné, optimální stav pohybového aparátu, zlepšení jeho funkčnosti,
odstraňování svalových dysbalancí. Tento druh cvičení je vhodný pro široké spektrum
cvičících bez věkových, či výkonnostních omezení. Cviky jsou prováděny v pomalém tempu
s důrazem na správné provedení, kdy každý cvik lze provést v individuálním rozsahu a
obtížnosti.


POWER YOGA
Cvičení ásan (pozic jogy), které se plynule prolínají jedna s druhou v soustavě pozdravu
slunci (Surya Namaskar). V rytmu dechu, svých vlastních pocitů s cílem protáhnout se,
posílit celé tělo, prokrvit tkáně a vnitřní orgány, redukovat stres a napětí.
Power yoga zatěžuje souměrně svaly celého těla v klidném a pomalém provádění
jednotlivých pozic. Současně s tím se věnuje pozornost dýchání a provádění jednotlivých
pozic. Zlepšuje se flexibilita, síla, zachovává se přirozená hybnost kloubů, vyrovnává
skoliotické držení těla, zlepšuje se hybnost a pružnost páteře. Mezi další pozitivní účinky
můžeme zařadit zlepšení průtoku krve, peristaltiky, trávení a v neposlední řadě pozitivně
ovlivňuje vnitřní prostředí těla – orgány a procesy v nich.


PILATES
Pilates, nebo též metoda Pilates, je cvičební systém, který zlepšuje funkci svalové kontroly,
flexibilitu těla, sílu a dýchání. Cvičení Pilates je zaměřené na posílení svalů celého těla,
zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna. Tím, že metoda klade
důraz na zpevnění hlubokých břišních svalů jako opory pro páteř, je páteř méně namáhána.
Veškerý pohyb zde vychází ze stabilního středu - tzv. Powerhouse (centrum síly) do všech
periferních částí těla. 
Tento přístup ke cvičení je mimořádně efektivní, ale zároveň náročný na detaily a procítění
pohybu. Tělo se postupně zpevňuje a získává novou stabilitu, záda se narovnávají a nový
způsob dýchání zabezpečuje více kyslíku v plicích. Aktivizují se hluboké břišní svaly, které
se nedají cvičit běžnými technikami, a buduje se pevné ploché břicho. Mění se rozložení
podkožního tuku, klesá nadváha. Změna je na první pohled patrná z držení těla, chůze a
estetiky pohybu. 
Důraz je kladen na postupný rozvoj uvědomování si tělesného pohybu a pro metodu je
charakteristická přesnost provedení jednotlivých pohybů každého cviku. Proto mohou mít
mnohdy i nepatrné pohyby výrazně prospěšný účinek. Po bližším seznámení s metodou se
ukáže, že tento systém je tak účinný právě díky koncentraci na každý pohyb. 
Pilates je velmi univerzální cvičební metoda, vhodná jak pro širokou vrstvu veřejnosti, tak i
pro sportovce a tanečníky.


BODYFORM
Je posilování celého těla - jedná se o cvičení zaměřené především na posílení problémových
partií, tj. břicha, hýžďových a zádových svalů.
Můžete se těšit na variabilitu tréninku za použití nejrůznějších pomůcek nebo jen s vlastní
váhou těla.
Hudba na dynamických skupinových lekcích není pouhou zvukovou kulisou, ale je základním
a určujícím elementem celé lekce. Správné využití hudby napomáhá udržet vhodnou
intenzitu cvičení, a tedy plnit cíle tréninku. Hudba je rovněž velmi důležitým motivačním
faktorem, umožňuje nám pracovat v různých úrovních energie a vytváří na lekci pozitivní
atmosféru (redukuje stres a psychické napětí, zlepšuje náladu) a stimuluje k lepšímu výkonu.
Lekci začínáme zahřátím – WARM UP. Dochází k prohloubení dýchání, postupně se zvyšuje
spotřeba kyslíku a k tomu se přizpůsobuje krevní oběh a srdce – zvyšuje se tepová
frekvence, svaly a šlachy se zahřívají, čímž získávají větší elasticitu. Odpoutáme se od
svých denních starostí, soustředíme se na své tělo, pohyby, hudbu a instruktora.
Hlavní část lekce se skládá z posilovacích bloků. Bloky jsou zaměřeny na kardiovaskulární a
respirační systém, rozvoj pohybové koordinace, vytrvalost a silovou vytrvalost, rytmické
cítění.  !!LEKCE NENÍ TANEČNÍ! Ale občasné zavrtění na vyplavení laktátu ( kyselina
mléčná – pocit svalové únavy a bolesti) není špatné.
V posledních deseti minutách se věnujeme protažení a relaxaci za poslechu pomalé hudby.


HIIT
Po prvotním zahřátí následují intenzivní části střídající posilování celého těla. Cvičení se
skládá z několika intenzivních jednoduchých cviků, které se opakují v šesti kolech v
časových intervalech. Cvičí se s pomůckami jako bosu, stepy, činky, gumičky, overbaly. Na
lekci rádi přivítáme i pány, kteří sálové lekce nenavštěvují kvůli choreografiím.
Podle studií HIIT cvičení zvyšuje výrazně hodnoty klidového metabolismu po následujících
24 hodin z důvodu nadměrné spotřeby kyslíku po samotném cvičení. Jedná se o tzv. EPOC
efekt, který výrazně urychluje metabolismus. To znamená, že po intenzivním HIIT tréninku
spalujeme kalorie, i když se nehýbeme.
Podpora kardiovaskulárního systému, zpevnění postavy a nárůstu svalové hmoty. Je to
jedna z nejúčinnějších tréninkových metod založená na střídání maximální a nízké intenzity,
kombinuje kardio a posilovací cviky.

DANCE WORKOUT
Je cvičení aerobního charakteru, které obsahuje jednoduché krokové a taneční variace, vhodné pro posílení svalových skupin celého těla, s využitím vlastní váhy. Je vhodný zejména pro ty, kteří se snaží posílit svaly problémových partií a nastartovat metabolismus.

FIT DANCE
Je zábavná forma Aerobicu s tanečními prvky. Vychází ze základních kroků Aerobicu, které se postupně mění do konečné podoby choreografie. Choreografii zvládnou i začátečníci, kteří mohou zůstat u základních prvků. Tančí se na rychlejší melodickou hudbu. Máte rádi rychlou a energickou taneční lekci? Těšíme se na vás!

KRUHOVÝ TRÉNING
Jak  posílit svalstvo a zároveň zvýšit fyzickou kondici? Kruhový trénink je lekce, kde se střídají cardio a posilovací prvky. Základem jsou stanoviště, na kterých se vystřídá každý účastník. Na začátku lekce rozehřejeme svaly, zvýšíme tepovou frekvenci a poté přejdeme k jednotlivým cvikům na stanovištích. Krátké přestávky nedovolí pokles tepové frekvence. Po odcvičení všech cviků přichází chvíle odpočinku. Takto se opakují 2-4 kola dle počtu a náročnosti stanovišti. Cvičení je vhodné pro ty, co mají rádi energické a intenzivní cvičení. Je vhodné i pro začátečníky – cviky modifikujeme v daný okamžik jak pro začátečníky, tak pro pokročilé.


JUST DANCE KIDS!
 Lekce je určená pro děti, které se rády hýbou a baví je tanec. Na hodině se naučí různým moderním tanečním stylům Street dance, House dance a dalším. Zaměříme se na systematický rozvoj každého dítěte v oblastech:
•pohybové, hudební a estetické výchovy
•jednotlivých stylů tance
•kolektivního cítění
•všestranného rozvoje osobnosti


RANNÍ JÓGA
Ranní jóga je aktivita ideální pro nastartování Vašeho těla do nového dne. Postupně protáhneme ty části těla, které můžou být po noci ještě ztuhlé, prohloubíme dech, zrychlíme metabolismus, podpoříme činnost srdce, břišních orgánů a krásně se naladíme na nový den a vše, co s ním přijde.


CVIČENÍ PRO SENIORY
Lekce je určena pro ty z vás, kteří preferují pomalejší tempo cvičení. S přibývajícím věkem dochází k většímu zakřivení páteře, prohloubení kyfózy, opotřebování kloubů, svalovým dysbalancím.
V lekcích pro seniory jsou zařazené cviky, které zlepšují stabilitu, sílu, udržují, popřípadě zvětšují kloubní rozsah, zdravotní cvičení atd.
Vyzkoušíte protahovací, posilovací i rehabilitační cvičení, cviky ve stoji, sedu i lehu, prvky z jógy a také relaxační techniky apod.

 

ZDRAVÁ ZÁDA
Je pomalý typ cvičení pro prevenci a snížení bolesti zad a redukci špatných pohybových návyků. Lekce je zaměřena na protažení svalů, které mají tendenci se zkracovat, a posílení těch svalových skupin, které naopak ochabují. Lekce je věnována cvikům pánevního dna a tím pádem i aktivaci hlubokého stabilizačního systému. Můžete se zde setkat s prvky z jogy, pilates, body balance, core training a rehabilitačních cvičení. Využíváme nejen váhy vlastního těla, ale i pomůcek - bosu, overbally. Na lekci se především naučíte správné technice cvičení.

BODY VIBE
Je hodina tance zaměřená na koordinaci a vnímaní svého těla. Mimo různé taneční styly, se na hodině využívají taneční kombinace pohybů na podpatcích, postupně od chůze, pózování a naučení se jednoduché taneční choreografie. Hodina je vhodná pro ženy všech věkových kategoriích i bez předešlých tanečních zkušeností. Uvolnění, odreagování, zpevnění celého těla a hlavně uvědomění si sama sebe v objetí různých rytmů. Naučíte se jak jednoduše, přes vědomé vnímání pohybu, efektivně zdokonalit kontrolu nad vlastním tělem. Be Sexy! Be yourself!
Co sebou? Pohodlné elastické oblečení, boty na podpatku (nemusí být moc vysoký) vhodné jsou i kotníkové kozačky na podpatku.

 

BODY CONDITIONING
Je lekce která napomáhá ke zlepšení fyzické kondice, posílení svalstva a vytvarování celého těla. Nejdříve zahřejeme tělo a dynamicky se protáhneme. Hlavní část a trénink samotný je proložen cviky na horní i dolní část těla, podle zdatnosti cvičících. Závěr je věnován středu těla a nechybí samozřejmě ani protažení na úplný konec.
Lekce je vhodná jak pro začátečníky, tak pro pokročilé. Dá se přizpůsobit požadavkům a možnostem cvičících.

 

ABS BLAST
Trénink je zaměřen na oblast břišního svalstva, ale je také proložen i méně izolovanými cviky, které posílí hluboký stabilizační systém těla.
Začíná se řádným zahřátím a aktivním protažením celého těla, následováno hlavní částí, kde aktivujeme střed těla. Tyto cviky, mimo jiné, pomáhají s bolestí lumbální částí zad a postavení pánve, tím pádem časo i bolestí v kyčelní oblasti. Na závěr opět následuje protažení celého těla.